Wejście główne
sos 100x100

SOS

Więcej
Micek TV 100x100

TV

Więcej
Logo projektu Be Innovative Teacher

Teacher

Więcej
Logo Dostępna Szkoła

Dostępna

Więcej
Logo Stołówka

Stołówka

Więcej
Na obrazku widoczna jest para łyżew figurowych oraz napis lodowisko

Lodowisko

Więcej
Logo Dostępność nauczycieli

Dostępność

nauczycieli
Logo laboratoria przyszłości

Laboratoria

Przyszłości
orlik

Orlik

Więcej
Biblioteka - logo

Biblioteka

Więcej
plan lekcji 100x100

Plan

Lekcji
Logo Turnieju Szkół

Turniej

Szkół

Laboratoria przyszłości – informacje

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoła otrzymała od państwa wsparcie finansowe warte 147 tys. zł, dzięki któremu nasi uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.

Jaki sprzęt zakupiony

Ze środków w ramach programu Laboratoria Przyszłości sfinansowano zakup sprzętu, w 3 grupach tematycznych:

  1. Wyposażenie obowiązkowe – Typ wyposażenia obowiązkowego, który szkoła zobligowana jest zakupić i posiadać w swoich zasobach. Poprzez zakup sprzętu w ramach grupy podstawowej zakupiono m.in.:
  2. Stacje lutownicze
  3. Drukarkę 3D wraz z akcesoriami i filamentami
  4. Aparat fotograficzny z możliwością nagrywania
  5. Oświetlenie do nagrywania
  6. Mikroporty
  7. Statywy z oświetleniem
  8. Gimbal
  9. Mikrofony
  10. Sprzęt audio – Typ wyposażenia, który szkoła mogła zakupić na podstawie własnego wyboru. Zakupiony sprzęt audio umożliwi i pozwoli uczniom lepiej poznać zagadnienia związane z nagrywaniem i edycją dźwięku. Zakupiono:
  11. Konsola – mikser dźwięku
  12. Mikrofony dynamiczne
  13. Mikrofony nagłowne
  14. Nagłośnienie (kolumny ze statywem)
  15. Kable kolumnowe
  16. Pomoce projektowe – trzecia grupa zakupiona w pierwszym etapie wydatkowania związana jest z zakupem pomocy edukacyjnych, które usprawnią naukę i pomogą uczniom lepiej przyswoić wiedzę. Uczniowie będą mogli korzystać m.in. z:
  17. Zestawy konstrukcyjne z przedmiotów ścisłych (fizyka, matematyka, przyroda)
  18. Plansze z akcesoriami do nauki
  19. Schematy poglądowe z akcesoriami

Wykorzystanie

Całe wyposażenie, które zostało zakupione w I transzy posłuży do efektywniejszej nauki dla naszych uczniów. Wyposażenie obowiązkowe, pomoce edukacyjne oraz sprzęt audio posłużą będą mogły posłużyć jako wsparcie na różnych przedmiotach szkolnych. Przedmioty ścisłe oraz edukacja wczesnoszkolna dla klas 1-3 to wiele dodatkowych ułatwień, z których uczniowie będą mieli możliwość korzystać. Uczniowie będą mogli wykorzystywać nowy sprzęt podczas nauki przedmiotów ścisłych oraz muzyki.

W ramach II transzy zakupiono sprzęt w ramach dwóch grup tematycznych.

  1. Robotyka – Wyposażenie nawiązuje do umożliwiania zdobywania wiedzy z zakresu robotyki, programowania oraz szeroko pojętej elektroniki m.in.:
  2. Roboty
  3. Mikrokontrolery
  4. Klocki konstrukcyjne
  5. Zestaw Google VR
  6. Pomoce projektowe – druga grupa zakupiona w pierwszym etapie wydatkowania związana jest z zakupem pomocy edukacyjnych, które usprawnią naukę i pomogą uczniom lepiej przyswoić wiedzę. Uczniowie będą mogli korzystać m.in. z:
  7. Tablice
  8. Materiały związane z kodowaniem
  9. Pomoce do nauki matematyki, w tym geometrii
  10. Zestawy matematyczne do poznawania liczb
  11. Liczmany i bryły piankowe
  12. Zestaw instrumentów perkusyjnych

Wykorzystanie

Zakupione wyposażenie umożliwi uczniom efektywniejsze przyswajanie wiedzy z zakresu nauki matematyki, w tym geometrii, liczb oraz logicznego myślenia. Zestaw perkusyjny będzie wykorzystywany podczas zajęć muzycznych aby rozwijać kompetencje wśród uczniów uzdolnionych oraz tych, którzy chcą poznawać artystyczny świat komponowania utworów. Roboty posłużą do nauki fizyki oraz matematyki, tak aby uczniowie mogli nauczyć się programowania oraz wykorzystywania robotów podczas różnych prac.